Die ‘Buckler-lul’ Youp van ’t Hek, zoekt een comeback nu met T-Mobile!

Op 20 oktober begon Youp van het Hek zijn T-Mobile ‘terreur’ met een tweet. Youp probeerde een probleem met de iPhone van zijn zoon op te lossen door de klantenservice te bellen, maar dat leverde niets op. Hij bleef twitteren, zijn 45.503 volgers bleven re-tweeten en vervolgens misbruikte van ’t Hek zijn column in het NRC Handelsblad afgelopen zaterdag. Vanavond geven Pauw en Witteman hem het podium. De THT van van ’t Hek is verstreken.

THT betekent ‘ten minste houdbaar tot’ en daarna wordt melk zuur en gaat het schiften. Dat gebeurt nu ook met van ’t Hek. Hij zit te melken over de iPhone van zijn zoon, die niet snel genoeg door T-Mobile wordt vervangen. De (ex?) vrouw van Youp is er ook nog een hele ochtend mee bezig geweest. Laat je zoon zijn eigen boontjes doppen en ga aan het werk; er is vast wel ergens een lint door te knippen. Wat een ether vervuiling!

Youp had in zijn oudejaarsconference van 1989 Buckler belachelijk gemaakt als ‘gereformeerd bier’ en later ook als ‘ranzig moslimbier’ en zette de drinkers neer als de ‘Buckler-lul’. Youp van ’t Hek heeft Buckler mogelijk omgeduwd, maar vooral de dubbelhartigheid over het eigen product bij Heineken zelf, het onderschatten van de concurrentie en de beroerde smaak van Buckler zorgden voor de ondergang van Buckler  Nu probeert de cabaretier het weer; hij heeft nu T-Mobile op zijn korrel.

Youp heeft een mooie carrière achter de rug met vele hoog gewaardeerde oudejaarsconferenties. Hij wil in 2011 weer een gooi doen naar een oudejaarsconferentie. De afgelopen jaren zijn gekenmerkt door buitenechtelijke relaties met o.a. een tandartsvrouw in Breda. ‘Youp is geen gemakkelijke man om mee samen te wonen”, vertellen bronnen in tijdschrift Privé. Zijn mening is de waarheid en niemand zet hem op zijn nummer.’ Door recente geruchten over zijn huwelijksproblemen ontvouwde Youp eerder dit jaar zijn plannen om met zijn vrouw naar Parijs te verkassen. ‘Er is nog niets concreet. Maar als we daar wonen, doe ik geen grote tournees meer.’

Blijkbaar kan het tijgertje er geen genoeg van krijgen en is nu T-Mobile zijn prooi. En de media haken er vrolijk op in. Zelfs Pauw en Witteman (programma van de Vara op het publieke net!) kunnen het niet laten en nodigen van ’t Hek uit?

Vanzelfsprekend hebben BNR-ers (en hun kinderen) dezelfde rechten en plichten als iedereen als ze bijvoorbeeld iPhone kopen bij T-Mobile. En als er dan iets niet goed gaat, dan zullen klantenservice afdelingen volgens de protocollen iedere klant proberen te helpen. En dat er soms dingen helemaal niet goed gaan; ja dat gebeurt. En daar zijn providers ook niet blij mee. En ja ook een BNR-er mag bellen, emailen etc. Als hij dan niet goed geholpen wordt, dan heeft zijn zoon gewoon pech. Pech; dat is iets anders dan ‘Kafka in de Polder’!

Voor het merk T-Mobile is dit een vervelende aangelegenheid. Je kunt het nooit goed doen, tenminste als je, zoals T-Mobile een goede klantenservice hebt. Neem het voorbeeld KLM; is het vliegtuig op tijd aangekomen; dat is normaal. Komt het vliegtuig te laat; dan is de reden niet belangrijk; altijd een fout van KLM. Met klantenservice is het vaak ook zo; wordt het probleem van de klant (waarvan de klant vaak ook zelf debet aan is) opgelost; dan hoort men niets. Zijn er omissies; dan heb je de poppen aan het dansen. Ingeval van BNR-er van ’t Hek wordt er hele week al in diverse media al gedanst.

Het verdient de aanbeveling voor klantencontact centers om meerdere niveaus van probleemoplossers te hebben. Komt een klant er niet goed uit, dan meteen opschalen naar level 2, 3 etc. Ook het herkennen van de klant (in dit geval zo’n springend cabaretiertje) en daarmee om weten te gaan is belangrijk. Niet heel eerlijk, maar wel verstandig om BNR-ers een voorkeurspositie te geven die ze zelf opeisen. Beter is het zelfs nog om ze in speciale programma’s op te nemen en ze te voorzien van gratis of goedkope producten (een geven paard wordt niet snel in de bek gekeken). De auto industrie doet dit onder Red Carpet Programma; van gesubsidieerde auto’s tot complexe product placement deals.

De auteur gebruikt al jaren de diensten van T-Mobile en iPhones, beiden naar grote tevredenheid. De klantenservice van T-Mobile is professioneel, adequaat en snel. Dus, ondanks het media gekeffer van Youp, T-Mobile ga zo door!

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies [strategie, groei, verandering, fusies & overnames en reputatiemanagement].
Recente adviesopdracht; Vind een strategische koper voor de onderneming die met het huidige management en de bestaande activiteiten een stevige groeiambitie wil realiseren.

© Copyright 2010 Carevolution

Stuur door naar een relatie

23 reacties op “Die ‘Buckler-lul’ Youp van ’t Hek, zoekt een comeback nu met T-Mobile!”

  • Ik vind het juist goed dat een BN’r als Youp van het Hek die logge luchtvekopers van de Telecommunicatie eens aan de tanden voelt. Of dit nou over T-Mobile gaat of andere bedrijven dat maakt niet uit.
    Ik hoop dat volgende week Freek de Jonge over Ziggo of UPC begint.

  • http://www.nu.nl/internet/2364467/t-mobile-geeft-youp-van-t-hek-gelijk.html

  • Hou toch op met deze onzin te verkondigen. Dergelijke bedrijven (dus ook t-mobile) leggen alles in handen van goedkope callcentra. Daar gaat heel veel fout. Het feit dat jij nooit last hebt gehad is erg fijn voor je. Ook al hoor ik tot de minderheid (mensen die veel last hebben gehad van deze callcentra), het blijft een ergerlijk probleem wat maar niet genoeg aandacht heeft gekregen in de media. Gelukkig is daar verandering in gekomen. Nu ben ik absoluut geen fan van Youp, maar dat is geen argument om het niet eens te zijn met zijn bevindingen.
    De telefonisten hebben de eigenschap om je te laten ontploffen wanneer schijnbaar eenvoudige cases niet kunnen worden opgelost omdat het niet in het protocol past.

  • Persoonlijk, heb ik een keer of 8 tot 10 in de laatste drie jaar met T-Mobile klantenservice gebeld. En ben binnen een paar minuten wachten (tegen normaal tarief of zelfs gratis), goed geholpen. Ze zijn vriendelijk en professioneel. In de kwaliteit SMS die er op zo’n gesprek volgt, heb ik ze dan ook goed beoordeeld. Er komen duizenden telefoontjes per dag bij zo’n callcenter binnen en daar worden echt wel enkele foutjes gemaakt, m.a.w. duizenden gaan goed (bravo) en wellicht een tiental minder goed tot slecht. Vandaar dat ik pleit voor; het verdient de aanbeveling voor klantencontact centers om meerdere niveaus van probleemoplossers te hebben. Komt een klant er niet goed uit, dan meteen opschalen naar level 2, 3 etc. (zie het artikel)

  • Wat een onzinstuk. Of de schrijver heeft banden met t-mobile, en dan bedoel ik niet alleen in de relatie klant/provider, of hij heeft een hekel aan Youp van ’t Hek. Ik ben zelf communicatietrainer en ken deze wereld ook beroepsmatig. Ik weet enigszins hoe dit soort organisaties worden aangestuurd. Het zijn niet een paar foutjes, was dat maar waar. Ieder weldenkend mens snapt dat fouten kunnen worden gemaakt. het punt is, dat ALS dat zo is, geef het dan gewoonweg toe. Daarnaast is het opmerkelijk dat het een gegevebn is dat er intern bij dit soort organisaties het minst wordt geinvesteerd in de afdelingen die juist het imago kunnen bepalen vanwege hun frontofficce positie. Lees het boek de Kloteklant maar eens van Egbert Jan van Beld.
    Het is idd fijn voor jou Christiaan dat jij tevreden bent, maar je bent erg sterk un het bagatelliseren van de soms hopeloze communcatie tussen de T-Mobiles van deze werlekd en klanten

  • Ik snap overigens niet zo goed wat het prive-leven van Youp van ’t Hek met deze casus heeft te maken…?

  • Bagitaliseren of onderschatten. Klinkt als het glas is half vol of half leeg. Als er duizenden dingen per dag goed gaan en een paar fout; is het meer een vol dan een leeg glas. De feiten, dat er dingen fout gaan is A) niet goed te praten en behoeft verbetering en B) hoeveel dingen gaan fout in relatie tot het totale aanbod (een paar fouten op duizenden). De belangrijkste boodschap voor mij is; iedere klant is gelijk (BNR-er of niet) en ontvangt binnen zijn product keuze de beloofde service. Bijvoorbeeld een prepaid SMS sim, waarbij de voorwaarden zijn geen klantenservice beschikbaar hoeft nergens op te rekenen. Iemand met een duur business abonnement met 24-uurs garantie, moet de beloofde service krijgen. Apple bijvoorbeeld verkoopt een service abonnement. De uiteindelijke technische service van Apple is relatief laag, dat is jammerlijk, maar gelukkig zijn er veel tech blogs die er wel verstand van hebben.

  • Christian te Maat: kinnesinne????, of soms adviseur van telecombedrijven ????
    Youp als cabaretier vindt ik niet zo interessant. Wel dat zijn activiteiten zoals Buckler en nu T-mobiule zoveel impact hebben.
    Overigens heeft van het Hek 100% gelijk met zijn kritiek op callcenters. En ik kan het weten want heb er gewerkt.
    Het afhouden van klanten, met een kluitje in het riet sturen is de hoofdtaak van callcenters die zichzelf financieren door klanten met allerlei trucs zo lang mogelijk aan de lijn te houden.
    In een woord: flessetrekkerij
     

  • Heel opmerkelijk deze reactie van de directeur van management bureau dat pretenteerd kennis te hebben van management reputatie.
    Er is met de markt van oligargen veel mis. Niet de klant staat centraal maar de kapitaal verschaffer. Waar dat allemaal toe heeft geleid weten we nu wel. Maar dan gaan piepen omdat ” de  markt”  er genoeg van heeft en terugslaat is vreemd. Zeker van een reputatie deskundige had ik een heel ander verhaal verwacht. Maar goed zo gaat dat de boodschapper van het slechte nieuws wordt geslachtofferd en niet de veroorzaker van het slechte nieuws.
    Ik ben blij met BN’ ers die hun nek durven uit te steken en zich op deze wijze willen manifersteren. Macht tegen macht dus. Komt het op den duur misschien topch nog wel goed.
    ps. Ook slachtoffer van het slecht geleide bedrijf.

  • Als je het interview hebt gehoord op de radio met youp had je kunnen horen dat ook hij het belachelijk vind dat hij, als bekende nederlander, toch allerlei oplossingen krijgt aangeboden om het maar goed te praten. Ik heb overigens ook te maken gehad met T-mobile klantenservice, en ook ik ben zeer slecht geholpen. Er is zelfs een aparte site met daarop hoe je het beste kunt handelen bij klachten met T-mobile. hier staan duizenden reacties op!! Ik ben juist blij dat dit eindelijk eens grootste in de media komt!

  • Artikel van geen niveau. Zelfs eventuele buitenechtelijke relatie van van ’t Hek wordt er door de schrijver bij gehaald. terwijl hij wel degelijk een echt probleem adresseert. Zolang wachttijd moet worden betaald kun je met onderbemenste call-centers geld verdienen. Klantenservice via zo’n kanaal is een bezoeking. Alternatief: via (gestructureerde) mail reactie vragen. In de meeste gevallen volgen nietszeggende reacties en als er al toezeggingen worden gedaan dan worden deze veelal niet nagekomen. Hulde Youp om dit aan de orde te stellen! 

  • IEDEREEN; Het is interessant om de vele meningen op het thema klantenservice te lezen. Ik vermoed dat de grote bedrijven dit soort fora goed in de gaten houden. Het zou wel prettig zijn als er ook verbeteringen uit worden gehaald en worden geïmplementeerd. Belangrijk is wel om de feiten van de interpretaties te scheiden. Bijvoorbeeld de klantenservice van T-Mobile is gratis te bereiken onder: 0800-7111; of 1200, de andere tarieven zijn hier te vinden. Dus waar de verhalen over belachelijke XX cent per minuut vandaan komen is raadselachtig. Dat van ’t Hek een grote bedragen noemt klopt niet, het maximum is 12,50 euro. Dat is natuurlijk stevig, maar geldt voor prepaid klanten. Prepaid is een goedkope dienst, daar horen dan hogere klantenservice kosten bij. Dit komt T-Mobile met de klant vooraf overeen; dus waarom achteraf klagen?. Als de zoon van Youp, gewoon zijn SIM kaart had gebruikt dan was de klantenservice gratis geweest!

     

    ENFIN; er zijn wel verbeteringen in callcenters door te voeren, die technisch eenvoudig zijn, die niet teveel kosten voor de providers (het probleem moet immers toch worden opgelost) en die zeer aangenaam voor de klant zijn.

  • Gebruik of misbruik van je positie mag wat mij betreft gerust gekoppeld worden aan inzicht in zaaien en oogsten. Youp blijkt er genoegen in te scheppen om negativiteit te zaaien, te stigmatiseren. Vanuit het principe van “soort zoekt soort” zal hij (net als mensen die er voor kiezen positieve berichten te brengen) lieden vinden voor wie dat goed voelt.
    Herken je de dynamiek dat het oplucht om lekker kwaad te worden / te ontploffen wanneer jij je ergens machteloos over voelt? Youp blijft hier helaas nogal eens in hangen, misschien wel doordat hij vroeger is gaan geloven dat ‘ie niet boos mag worden. Te veel met Gereformeerden gespeeld?
    Wat ik goed vind aan het stuk van Christiaan is dat hij m.i. niet alleen zijn gevoel voor recht en onrecht beschrijft (waar je het vanuit je eigen referentie kader mee eens of oneens kunt zijn) maar ook met mogelijke oplossingen komt. Gaan die werken? – Risk it and try it! Of het beter wordt wanneer het anders wordt weet je pas wanneer je ’t probeert; voor nu weet je dat sommige dingen anders moeten wil het beter worden.
    En (inhoudelijk) over T-Mobile: jaren dik tevreden geweest over de manier waarop ik geholpen werd wanneer er iets mis ging. Ik woon nu in een gebied waar zij onvoldoende zendmasten hebben waardoor ik afscheid heb moeten nemen. Ook (Zelfs) daarbij ben ik uiterst correct geholpen.
    Nog even keer terug naar zaaien en oogsten; ook ik heb enorme frustraties beleefd over wat ze bij de toenmalige provider “service” durfden te noemen. Ik voelde me onmachtig en het luchtte op om (let op Youp, wie weet wil je deze nog gebruiken 😉 ) te roepen dat ik iedereen zou oproepen om hun personeel collectief de zee in te duwen. Wat denk je? Gedonder hield pas op toen ik mijn eigen houding veranderde….
    Je oogst wat je zaait, of je nou BN’er bent of niet. Privé en zakelijk. Mee zoeken en meewerken aan oplossingen ipv olie op ’t vuur van negativiteit te gooien. Onderhandelen met een houding waarmee ik bewust zaai wat ik graag wil oogsten. Kogels zaaien om bloemen te oogsten voelt raar voor mij. Ik heb het geluk gehad een leermeester te treffen die me leerde naar dat gevoel te luisteren, er iets mee te doen. Geen gedonder meer met providers en ik hoef niet meer te lachen om negatievelingen als Youp. Probeer eens een net iets andere houding, niet zozeer aan je buitenkant maar vooral aan je binnenkant. Risk it and try it; AL DOENDE leer je of om nog even in het Frans door te gaan: Words do not teach, experience does.
    Be the change you want to see
     
    Ed van der Werk
     

  • Hoe krom hun je redeneren? Zullen we eerst eens bij de feiten beginnen en ons beperken tot relevante meningen? Ongelooflijk stijlloos om als de eerste de beste Weekend reporter uitgebreid in te gaan op de privé sores van Youp. Om dan nergens to the point te komen. Eerst de man en dan de bal. Zulke consultants bezorgen het vak een slechte naam.  

    Van ’t Hek en zijn zoon hebben eerst drie maanden in de wacht gehangen voordat de column van afgelopen zaterdag is verschenen. Dat is niet lichtzinnig gegaan. Vervolgens geeft hij een feitelijke beschrijving van de gang van zaken die heel plausibel is. Zo gaan die dingen als je het slecht geregeld hebt. Bovendien weten we allemaal hoeveel moeite grote concerns hebben om goed met klachten en verlangens van individuele personen om te gaan. Grote organisaties zijn niet ingericht op één op één contacten en stellen efficiency boven kwaliteit en effectiviteit, ook als het om tricky onderwerpen als service gaat.  Dat begint al als we zo’n keuze menu aan de lijn krijgen. Achter welke toets zit een mens? En hoelang moeten we wachten tot zo’n mens tijd voor ons heeft? 

    Ik vind het uitstekend dat Youp zijn media presence gebruikt om tegenwicht te bieden aan  ‘callcenter terreur’ en slechte service door grote dienstverleners.  Hij spreekt namens vele anonieme klanten. Wat Youp doet is maatschappelijk relevant. Individuen kunnen weinig uitrichten als ze slecht worden behandeld door zo’n moloch, ze zijn machteloos.  
    De actie van Youp helpt om de grote jongens scherp te houden, zodat ze niet met elke wanprestatie wegkomen.

  • Ik vind het goed dat er een flinke discussie is ontstaan over de klantgerichtheid van de organsatie. Het feit dat velen zich herkennen in het verhaal van Youp geeft aan dat er op relationeel nivo iets goed misgaat. Blijkbaar zijn klanten dusdanig in de kou gezet of gelaten dat er een flinke afstand tussen deze bedrijven is gecreerd, met als tussenresultaat deze verhitte discussie.

    Ik denk, naar mijn bescheiden mening, dat het hoog tijd wordt dat het roer om gaat bij de grote jongens…

  • Ben je het er niet mee eens dat er behoorlijk wat mis is met servicedesks in Nederland? Het woord “service” kan je er wel uit laten. Lees de reacties op http://www.steunyoup.nl er maar eens op na: zelfs oud-medewerkers geven af op de manier waarop de boel daar gerund wordt. Nederland kampt met een structureel probleem!
    Daarnaast vind ik Youp van ’t Hek nou juist geen verzuurde cabaretier, in tegenstelling tot iemand als Freek de Jonge. Youp vindt het allemaal lollig, wil het ook leuk houden en lacht er tenminste bij. En al doet ‘ie het voor de aandacht, het heeft in ieder geval wel wat los gemaakt.

  • Zwaar belabberd artikel. Je snapt duidelijk niet waar het over gaat. Je haald Youp zijn privé leven erbij terwijl dat totaal irrelevant is. Je hebt hier echt officieel gefaalt, volgens mij is jou houdbaarheidsdatum nu verstreken.
    De klantenservice van T-Mobile is verschrikkelijk. Youp heeft volledig gelijk en op jou na is iedereen die ik erover gesproken heb er positief over dat T-Mobile eindelijk eens word wakker geschud. Gaan ze nu misschien eindelijk is meer doen voor de mensen, i.p.v. nét op het randje van klantvriendelijk zitten.
    Nogmaals, ik hoop dat je nooit meer de kans krijgt om een artikel te schrijven.

  • Youp is geen gemakkelijke man om mee samen te wonen”, vertellen bronnen in tijdschrift Privé.

    Indrukwekkende ‘bron’: tijdschrift privé……… Directeur management bureau…………??? Je zal toch als bedrijf je management adviezen maar moeten krijgen van iemand die artikelen voorziet van bronnen als het tijdschrift privé. niet echt vertrouwenwekkend voor de rest van de inhoud en evt adviezen die gegeven worden. Hoeveel terreur van call centers en monopolisten is nodig om nou eindelijk eens massaal stelling te nemen? Prima als een bekende, aansprekende BN’ er dat vuurtje op gang probeert te krijgen. Gelukkig hoef ik daar het tijdschrift Privé niet voor te citeren en heb ik zijn privéleven niet nodig om argumenten te onderbouwen.

  • Youp is geen gemakkelijke man om mee samen te wonen”, vertellen bronnen in tijdschrift Privé. Indrukwekkende ‘bron’: tijdschrift privé……… Directeur management bureau…………??? Je zal toch als bedrijf je management adviezen maar moeten krijgen van iemand die artikelen voorziet van bronnen als het tijdschrift privé. niet echt vertrouwenwekkend voor de rest van de inhoud en evt adviezen die gegeven worden. Hoeveel terreur van call centers en monopolisten is nodig om nou eindelijk eens massaal stelling te nemen? Prima als een bekende, aansprekende BN’ er dat vuurtje op gang probeert te krijgen. Gelukkig hoef ik daar het tijdschrift Privé niet voor te citeren en heb ik zijn privéleven niet nodig om argumenten te onderbouwen.

  • Heeft T-mobile een klantenservice dan??? Er is wel een telefoonnr., maar service verlenen aan klanten??? Mijn abonnement opzeggen met een brief was zelfs onvoldoende om het het abonnement te beëindigen. Heb een jaar voor een abonnement betaald, waarvan ik geen gebruik maakte…opzeggen was bijna onmogelijk……..boeven zijn ’t bij T-mobile. Zal de T voor terreur staan??? Mobiele Terreur.

  • aparte KPN vip-klantenservice

    Telecombedrijf KPN heeft een aparte klantenservice voor vips. Mensen die op belangrijke posities zitten, kunnen ook voor hun particuliere problemen met telefoon en internet terecht bij de vip-service.

    Dat blijkt uit  gesprekken die de Volkskrant voerde met ingewijden. Topman Ad Scheepbouwer van het bedrijf tuigde de vip-desk vrij snel na zijn aantreden in 2001 op. Hij keek het af van de Belgische concurrent Belgacom,  die al langer zo’n service heeft.
    Scheepbouwer zou in het begin veelvuldig door mensen uit zijn zakelijk netwerk zijn gebeld met particuliere telecomproblemen. Hij vond de vip-service een goede oplossing.

    Iemand met kennis van de vip-service van KPN meldt dat gebruikers op een apart nummer en met een eigen code kunnen inbellen. ‘Op die manier ziet de betreffende medewerker direct wat voor spullen iemand thuis heeft hangen of liggen en kunnen eventuele storingen of problemen snel worden verholpen.’

    Beperkte groep

    Een woordvoerder van KPN laat weten dat er inderdaad ‘een beperkte groep klanten is voor wie het vanwege het karakter van hun functie noodzakelijk is dat ze een persoonlijk aanspreekpunt hebben bij het bedrijf’. Volgens hem gaat het om mensen met ‘vitale, politieke, economische,  bestuurlijke of maatschappelijke functies’. Hij stelt dat KPN zelf bepaalt of klanten al dan niet tot die categorie behoren. De woordvoerder bevestigt dat de dienst op de leest is geschoeid van een Belgisch voorbeeld, maar ontkent dat de vip-desk opgericht zou zijn naar aanleiding van ‘irritaties’ bij Scheepbouwer over klachten uit zijn netwerk.

    Volgens de website van het bedrijf Tunix zouden bekende Nederlanders tot de gebruikers van de vip-service behoren. Het bedrijf meldt op de site dat het veiligheidstrainingen heeft gegeven bij KPN.  Voor de ‘A-doelgroep: BN’ers (klanten van de KPN VIP Service)’,  zo staat er te lezen. 

    Normaal

    Volgens de woordvoerder is het heel normaal  dat verschillende klanten ‘verschillende serviceniveaus’ kunnen inkopen.  Maar aangezien   KPN zelf bepaalt wie wel en wie niet wordt toegelaten tot de dienst, is in dit geval van vrij inkopen van een bepaald ‘serviceniveau’ geen sprake. Toch wekt de benaming vip-service volgens de woordvoerder een verkeerde indruk.

    Bart Combee, directeur van de Consumentenbond, verbaast zich over het bestaan van de vip-service. ‘Het komt mij nogal merkwaardig voor. Het betekent dus dat de ene klant niet de andere klant is bij het bedrijf. Dat hoort natuurlijk helemaal niet.’

    Niet zeker

    T-Mobile laat desgevraagd weten dat het niet over een gelijksoortige dienst beschikt. ‘Voor grote zakelijke klanten en uitsluitend voor zakelijk gebruik hebben we accountmanagers. Maar dat zijn geen lijnen waar we mensen ook als particulier op laten inbellen.’ Een woordvoerder van Vodafone durft ‘niet met zekerheid’ te zeggen dat zijn bedrijf een dergelijke dienst niet heeft. ‘Maar ik heb vandaag ook geen tijd om het uit te zoeken.’

    Woensdag presenteert Scheepbouwer voor de tiende en laatste keer de jaarcijfers van KPN. Zijn eerste werkdag was op 11 septmeber 2001, de dag van de aanslagen in New York en Washington. Later dit jaar geeft hij het stokje over aan zijn opvolger Eelco Blok.

  • […] hoort de regie onmiddellijk door communicatieprofessionals te worden overgenomen. Het voorbeeld Tmobile vs Youp van ’t Hek, had meteen moeten worden geadresseerd. Wat vervolgens de communicatie stappen zijn van niets doen […]

  • […] vak hè, humor?” Deze woorden sprak Youp van ‘t Hek ooit tegen iemand uit het publiek die een kansloze opmerking richting podium riep. Niet alleen […]

Reageer

(zal niet zichtbaar zijn)

Als u uw reactie geplaatst heeft kunt u de reactie nog 30 minuten aanpassen. Klik hiervoor op "Bewerk reactie".

Vorige artikel:
Volgende artikel:

Laatste reacties