make.believe de nieuwe wereldwijde Sony pay-off

Na ‘sense & simplicity’ (Philips), ‘connecting people’ (Nokia), voert Sony nu wereldwijd een nieuwe claim;

 make.believe’ (spreek uit; ‘make dot believe’). Voorheen was het ‘like no other’ wat het merk moest laden. Het geldt voor alle Sony brands. Sony Music, Sony Ericsson en Sony Pictures scanderen vanaf nu ‘make.believe’.

Make believe in what? Sony wil het beste in elektronica, entertainment, gaming, muziek, mobiele telefonie en netwerken in het huis van de consument integreren en hier past een alles omvattend merk en claim bij (volgens Sony). Er is maar één merk, die het is gelukt om alle eigen producten te integreren en ook nog eens vlekkeloos te laten samenwerken met andere producten en dat is Apple. Apple gebruikt geen pay-off meer (voorheen; ‘Think different’). In de

Dot from Microsoft.NET? Dot Net is een verzamelterm die Microsoft, al jaren, gebruikt om alle concepten, technieken en producten aan te duiden die vallen onder de zogenaamde ‘Dot Net Strategie’. Het gaat daarbij om Server-producten, programmeeromgevingen en slimme apparaten om toegang te krijgen tot informatie. Waarom Sony ‘dot’ gebruikt is een raadsel. Is het hip, nee dat was het tijdens ‘dot com’ periode, maar dat woord heeft een negatieve connotatie.

Volgens

Sony heeft vorig jaar 2,3 miljard euro verloren. Wat zullen de aandeelhouders denken als ze ‘make.believe’ zien?

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Strategie, fusies & overnames, reputatiemanagement en veranderadviseur. Recente adviesopdrachten; in de leisure-, zorg-, retail-, vergrijzings-, food- en onroerend goed sector.


© Copyright 2009 Carevolution

Stuur door naar een relatie

Reageer

(zal niet zichtbaar zijn)

Als u uw reactie geplaatst heeft kunt u de reactie nog 30 minuten aanpassen. Klik hiervoor op "Bewerk reactie".

Vorige artikel:
Volgende artikel:

Laatste reacties