Sexy girls in pink at your corporate golf event?

De golfbanen in Nederland doen het minder goed in de kredietcrisis.  Welke ondernemers bieden diensten die net  boven het maaiveld uitsteken?

Bij golfbanen lopen de lidmaatschappen fractioneel terug, de greenfees spelers zijn veel minder te zien maar het zijn het vooral de corporate events die de winsten drukken. De corporate golf events zijn bijzonder winstgevend; maximale baanbezetting, goede F&B omzet, prijzen uit de PRO-shop etc. Tegelijkertijd zijn dit de eerste besparingen voor ondernemingen. Het werd ook weleens tijd. Corporate Nederland stond in het golfseizoen vaker op de course dan op de fabrieksvloer. En een corporate golfevent duurt gemiddeld 7,5 uur.

GMG (Golf Management Group) heeft onlangs

In Groot-Brittannië is commotie ontstaan over

Volgens Eye Candy™; with a girl caddy by your side, other golfers will be green with envy but our beautifully presented team of girls in their attractive uniforms are much more than just a pretty face. Every Eye Candy™ Caddy has successfully completed our special Caddy training programme, managed by a golf professional and this includes understanding the etiquette of golf. Indeed, many of our caddies are keen golfers themselves – and one even plays off a handicap of 2!

Spraakmakend is is deze innovatie in elk geval. Het inhuren van Eye Candy (zeer passende merknaam) door een Nederlandse onderneming op een corporate golf evenement kan een imago effect veroorzaken. Het hangt van de doelgroep af welk effect. De golfgasten zullen het wel appreciëren en de Nederlandse pers smult ervan (naamsbekendheid blijft hangen, negatieve connotatie is maar tijdelijk). Belangrijker kan het zijn hoe het vrouwelijke personeel van de betreffende Nederlandse onderneming zal reageren? Zien ze de humor ervan in of eisen ze Chippendale caddies voor de vrouwelijke golf genodigden?

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Strategie, fusies & overnames, reputatiemanagement en veranderadviseur. Recente adviesopdrachten; in de leisure-, zorg-, retail-, vergrijzings-, food- en onroerend goed sector.


© Copyright 2009 Carevolution

Over Christian ter Maat

[p]Christian ter Maat MCC, MMC is zelfstandig organisatieadviseur, met meer dan 17 jaar internationale werkervaring en een post-graduate master degree in Corporate Communication (MCC) en in Management Consultancy (MMC). Tevens heeft hij de, door het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen en Nyenrode ontwikkelde leergang “Nyenrode Commissarissencyclus” gevolgd.[/p]
[p]Christian heeft Carevolution management- & organisatie advies opgericht; “Consultants who care about clients, people & society”. Veranderingstrajecten kunnen als evolutie of als revolutie worden gekenmerkt.[/p]
[p]Carevolution is een organisatie- & management adviesbureau met focus op: strategie, organisatie structuur & besluitvorming, verandermanagement, communicatie & marketing en business development. Carevolution richt zich o.a. op de volgende industrieën: media, entertainment, creatieve dienstverleners, hospitality, travel, leisure, retail, wellness, zorg, goede doelen, professionele dienstverlening, onroerend goed en automotive.[/p]
[p]De organisatorische vraagstukken variëren van strategische aard, veranderingstrajecten, fusies en overnames (M&A), doorlichtingen, coaching, interim management tot stakeholders analyses en klantprogramma’s. Tevens spreekt Christian ter Maat regelmatig op congressen en seminars over bovengenoemde onderwerpen.[/p]
[p]En publiceert hij o.a. op: gek op klanten[/p]
[/p][/p]
Voor informatie over Carevolution en Christian ter Maat:[/p]
carevolution management & organisatie advies[/p]
presentaties & workshops - Speakers Academy[/p]
strategie winkel[/p]
snijden in bureaucratie - cut the red tape[/p]
Italiaanse Kook Workshop[/p]strategisch communicatieadvies - MCC Advies[/p]
[/p]
U kunt Christian ter Maat (Carevolution) bereiken per email:
christian@carevolution.nl
[/p]

Dit bericht is geplaatst in corporate communicatie, interne communicatie, marketing communicatie, public relations, reputatie management met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *