make.believe de nieuwe wereldwijde Sony pay-off

Na ‘sense & simplicity’ (Philips), ‘connecting people’ (Nokia), voert Sony nu wereldwijd een nieuwe claim;

 make.believe’ (spreek uit; ‘make dot believe’). Voorheen was het ‘like no other’ wat het merk moest laden. Het geldt voor alle Sony brands. Sony Music, Sony Ericsson en Sony Pictures scanderen vanaf nu ‘make.believe’.

Make believe in what? Sony wil het beste in elektronica, entertainment, gaming, muziek, mobiele telefonie en netwerken in het huis van de consument integreren en hier past een alles omvattend merk en claim bij (volgens Sony). Er is maar één merk, die het is gelukt om alle eigen producten te integreren en ook nog eens vlekkeloos te laten samenwerken met andere producten en dat is Apple. Apple gebruikt geen pay-off meer (voorheen; ‘Think different’). In de

Dot from Microsoft.NET? Dot Net is een verzamelterm die Microsoft, al jaren, gebruikt om alle concepten, technieken en producten aan te duiden die vallen onder de zogenaamde ‘Dot Net Strategie’. Het gaat daarbij om Server-producten, programmeeromgevingen en slimme apparaten om toegang te krijgen tot informatie. Waarom Sony ‘dot’ gebruikt is een raadsel. Is het hip, nee dat was het tijdens ‘dot com’ periode, maar dat woord heeft een negatieve connotatie.

Volgens

Sony heeft vorig jaar 2,3 miljard euro verloren. Wat zullen de aandeelhouders denken als ze ‘make.believe’ zien?

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Strategie, fusies & overnames, reputatiemanagement en veranderadviseur. Recente adviesopdrachten; in de leisure-, zorg-, retail-, vergrijzings-, food- en onroerend goed sector.


© Copyright 2009 Carevolution

Over Christian ter Maat

[p]Christian ter Maat MCC, MMC is zelfstandig organisatieadviseur, met meer dan 17 jaar internationale werkervaring en een post-graduate master degree in Corporate Communication (MCC) en in Management Consultancy (MMC). Tevens heeft hij de, door het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen en Nyenrode ontwikkelde leergang “Nyenrode Commissarissencyclus” gevolgd.[/p]
[p]Christian heeft Carevolution management- & organisatie advies opgericht; “Consultants who care about clients, people & society”. Veranderingstrajecten kunnen als evolutie of als revolutie worden gekenmerkt.[/p]
[p]Carevolution is een organisatie- & management adviesbureau met focus op: strategie, organisatie structuur & besluitvorming, verandermanagement, communicatie & marketing en business development. Carevolution richt zich o.a. op de volgende industrieën: media, entertainment, creatieve dienstverleners, hospitality, travel, leisure, retail, wellness, zorg, goede doelen, professionele dienstverlening, onroerend goed en automotive.[/p]
[p]De organisatorische vraagstukken variëren van strategische aard, veranderingstrajecten, fusies en overnames (M&A), doorlichtingen, coaching, interim management tot stakeholders analyses en klantprogramma’s. Tevens spreekt Christian ter Maat regelmatig op congressen en seminars over bovengenoemde onderwerpen.[/p]
[p]En publiceert hij o.a. op: gek op klanten[/p]
[/p][/p]
Voor informatie over Carevolution en Christian ter Maat:[/p]
carevolution management & organisatie advies[/p]
presentaties & workshops - Speakers Academy[/p]
strategie winkel[/p]
snijden in bureaucratie - cut the red tape[/p]
Italiaanse Kook Workshop[/p]strategisch communicatieadvies - MCC Advies[/p]
[/p]
U kunt Christian ter Maat (Carevolution) bereiken per email:
christian@carevolution.nl
[/p]

Dit bericht is geplaatst in corporate communicatie, marketing communicatie, public relations met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *