De identiteit van een onderneming wordt voor een belangrijk deel gevormd door het corporate brand en haar
afgeleide; het logo. De belangrijkste regel is dat het logo moet worden gebruikt volgens heilige merkwetten. Hooguit is het toegestaan om de afmetingen (in ratio) te veranderen of er is bijvoorbeeld, voor de uitstervende fax, een zwart/wit logo variant beschikbaar. Een van de sterkste merken ter wereld, speelt juist met haar logo en verandert het zo’n 50 keer per jaar; vandaag een zeer sterke variant de Google Morse; de viering van de geboorte dag (218 jaar geleden) van Samuel Finley Breese Morse (27 april, 1791).
Het Google logo heeft zo’n sterke merkbekendheid en uitstraling, dat het zelfs in Morse code het herkenbaar is;
De Google ontwerper heet Dennis Hwang, or Hwang Jeong-mok. Hij heeft de eerste Google logo variant op Bastille Day, 14 juli, 2000 ontworpen. De geschiedenis van de zoekmachine begint in 1998, toen de studenten Larry Page en (de van oorsprong uit Moskou afkomstige) Sergey Brin (zijn oude universiteitspagina toont het
© Copyright 2009 Carevolution
Over Christian ter Maat
[p]Christian ter Maat MCC, MMC is zelfstandig organisatieadviseur, met meer dan 17 jaar internationale werkervaring en een post-graduate master degree in Corporate Communication (MCC) en in Management Consultancy (MMC). Tevens heeft hij de, door het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen en Nyenrode ontwikkelde leergang “Nyenrode Commissarissencyclus” gevolgd.[/p]
[p]Christian heeft Carevolution management- & organisatie advies opgericht; “Consultants who care about clients, people & society”. Veranderingstrajecten kunnen als evolutie of als revolutie worden gekenmerkt.[/p]
[p]Carevolution is een organisatie- & management adviesbureau met focus op: strategie, organisatie structuur & besluitvorming, verandermanagement, communicatie & marketing en business development. Carevolution richt zich o.a. op de volgende industrieën: media, entertainment, creatieve dienstverleners, hospitality, travel, leisure, retail, wellness, zorg, goede doelen, professionele dienstverlening, onroerend goed en automotive.[/p]
[p]De organisatorische vraagstukken variëren van strategische aard, veranderingstrajecten, fusies en overnames (M&A), doorlichtingen, coaching, interim management tot stakeholders analyses en klantprogramma’s. Tevens spreekt Christian ter Maat regelmatig op congressen en seminars over bovengenoemde onderwerpen.[/p]
[p]En publiceert hij o.a. op: gek op klanten[/p]
[/p][/p]
Voor informatie over Carevolution en Christian ter Maat:[/p]
carevolution management & organisatie advies[/p]
presentaties & workshops - Speakers Academy[/p]
strategie winkel[/p]
snijden in bureaucratie - cut the red tape[/p]
Italiaanse Kook Workshop[/p]strategisch communicatieadvies - MCC Advies[/p]
[/p]
U kunt Christian ter Maat (Carevolution) bereiken per email:
christian@carevolution.nl[/p]
Eén reactie op Google breekt met communicatie conventies en verandert logo.