PVDA; there is no thing such as a free lunch!

Volgens Hans Spekman (partijvoorzitter van de PvdA) is nivelleren een feestje. Op de PVDA lunch, afgelopen weekend, weigerde de PVDA leden te nivelleren!

De PVDA lunch had dit weekend plaats bij de presentatie van de partijresolutie; ‘Over wat van Waarde is’ van het wetenschappelijk bureau WBS van de sociaaldemocraten. PVDA-ideoloog Felix Rottenberg riep iedereen die daartoe in staat was op een bijdrage voor de lunch in een melkbus te doen, meldt De Telegraaf. ‘Dan kunnen we gelijk zien hoe die inkomensnivellering in de praktijk werkt.’ De 350 aanwezigen, inclusief partij bonzen, tijdens deze bijeenkomst schraapten slechts 180 euro bij elkaar. Al gauw werd duidelijk dat de aanwezige PVDA’ers niet zo graag wilden betalen voor hun lunch. De leden bleken iets meer dan 50 cent per persoon te hebben betaald voor het eten in de Rode Hoed in Amsterdam. Dat terwijl, iedere burger op zijn vingers kan natellen, dat zo’n lunch (afhankelijk van de producten), snel 9 tot 15 euro kost. Een geval van; de hardste roepers presteren het minst.

PVDA; de beste stuurlui staan aan wal. Dit spreekwoord komt uit een gedicht van J.P. Heije:
De beste stuurlui staan aan wal en turen door hun knuisten;
zij weten ’t nog, zij wisten ’t al!
Zij zijn van enkel wijsheid mal, maar roeren vin nog vuisten!

Over het PVDA nivelleren zijn een aantal aardige uitspraken gedaan:

‘Maar goed, genoeg negatief geklets! Nog even over dat feestje, is het mogelijk dat u het tijdstip waarop dat plaatsvindt en het adres even naar mij doormailt? En mag ik ook anderen uitnodigen, ik ken namelijk nog veel meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten als mijn man en ik dus die kunnen ook wel een verzetje gebruiken (en helemaal als het gratis is).’ bron: open brief aan Hans Spekman in Elsevier.

Dames en heren, mag ik een warm applaus voor Charlene De Carvalho-Heineken, Frits Goldschmeding, Wijnand Pon, Dik Wessels en John de Mol. Met een gezamenlijke belastingafdracht van liefst 50 miljoen euro hebben de vijf rijkste Nederlanders het afgelopen jaar zevenhonderd hartoperaties, tachtig nieuwe heupen, veertig psychiatrische opnames, vijfhonderd liter insuline en tachtig kilo antidepressiva bekostigd.’ ‘Klappen nu met die zwakke schouders van jullie. Dat kan harder! Ook jij daar vooraan, met die slobbertrui! Hans Spekman is de naam? Haal die handen eens uit je zakken, je bent verdorie te gast op hun feestje! Kijk deze gulle miljardairs eens in de ogen en dank ze voor alle goede zorgen. Niet zo morren, maak maar eens een hartelijk gebaar! Nee, houd die consumptiebonnen maar bij je. Deze superbelastingbetalers willen enkel een bedankje.’ ‘Welkom, dames en heren. Welkom bij het Jaarlijkse Nivelleringsfeest in de Amsterdam Arena. Vandaag eren we de belastingbetalers. Dankzij deze grootverdieners kunnen wij de deur van de huisarts platlopen, medicijnen slikken als Smarties, urenlang op de sofa emmeren bij de psych en ons laten opereren met de modernste technieken. De vijf harde werkers hier op het podium zijn slechts het topje van de ijsberg. Kijk, daar in vak A zit Wassenaar. In vak B Laren. Zwaai maar naar ze! Wat een feest, mensen. Wat een feest! Kom naar beneden, hooginkomens. Dan krijgen jullie van de laaginkomens een knuffel. Nivelleren is een feest!’ bron: Steven de Jong NRC

 


Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie- & management- en
communicatieadvies [opdrachten, o.a.: strategie, groei, verandering, fusies & overnames en reputatiemanagement].

© Copyright 2013 Carevolution

Over Christian ter Maat

[p]Christian ter Maat MCC, MMC is zelfstandig organisatieadviseur, met meer dan 17 jaar internationale werkervaring en een post-graduate master degree in Corporate Communication (MCC) en in Management Consultancy (MMC). Tevens heeft hij de, door het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen en Nyenrode ontwikkelde leergang “Nyenrode Commissarissencyclus” gevolgd.[/p]
[p]Christian heeft Carevolution management- & organisatie advies opgericht; “Consultants who care about clients, people & society”. Veranderingstrajecten kunnen als evolutie of als revolutie worden gekenmerkt.[/p]
[p]Carevolution is een organisatie- & management adviesbureau met focus op: strategie, organisatie structuur & besluitvorming, verandermanagement, communicatie & marketing en business development. Carevolution richt zich o.a. op de volgende industrieën: media, entertainment, creatieve dienstverleners, hospitality, travel, leisure, retail, wellness, zorg, goede doelen, professionele dienstverlening, onroerend goed en automotive.[/p]
[p]De organisatorische vraagstukken variëren van strategische aard, veranderingstrajecten, fusies en overnames (M&A), doorlichtingen, coaching, interim management tot stakeholders analyses en klantprogramma’s. Tevens spreekt Christian ter Maat regelmatig op congressen en seminars over bovengenoemde onderwerpen.[/p]
[p]En publiceert hij o.a. op: gek op klanten[/p]
[/p][/p]
Voor informatie over Carevolution en Christian ter Maat:[/p]
carevolution management & organisatie advies[/p]
presentaties & workshops - Speakers Academy[/p]
strategie winkel[/p]
snijden in bureaucratie - cut the red tape[/p]
Italiaanse Kook Workshop[/p]strategisch communicatieadvies - MCC Advies[/p]
[/p]
U kunt Christian ter Maat (Carevolution) bereiken per email:
christian@carevolution.nl
[/p]

Dit bericht is geplaatst in corporate communicatie, interne communicatie, marketing communicatie, public relations, reputatie management met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *