Niet het ‘bankiers sorry’, maar gewoon ‘dank u wel’ of ‘we appreciate your business’!

We appreciate your business and hope to work with your company again in the future, thank you for your order and we look forward to your next visit, we understand the value of your hard-earned Euro – we face the very same daily concerns that you do, thanks for giving us the opportunity………… fake or friendly?Als u net terug bent uit de USA zinderen de teksten zoals “hi how are you… ” nog door het hoofd. ‘Niet gemeend’ van een oppervlakkige cultuur wordt wel eens gescandeerd. Het is niet meer dan een begroeting zoals ook in Frankrijk ‘ça va?’ ‘Oui; ça va’.

“We appreciate your business” is wel gemeend en niet zomaar een begrip. Amerikanen menen dit en vinden het belangrijk om dit te zeggen. Op een vlucht van Delta Airlines is dit een gebruikelijke afsluiting, waarbij Europeanen nog eens extra worden bedankt ‘for choosing Delta above their national carriers’. De essentie van het begrip; dankbaarheid persoonlijk kenbaar maken aan je klant is niet cultuur afhankelijk. Wie heeft dit onlangs nog aan zijn of haar klant kenbaar gemaakt?

Maar we sturen toch een kerstpakket. Jazeker, een kist wijn met stro of kartonnen doos met soepblikken. Tegelijk met alle andere ondernemingen in heel Nederland, dat maakt indruk! En persoonlijk is het ook, zeker als de account manager met zijn Volkswagen diesel op de stoep staat te ronken beladen met kerstpakketten. Een persoonlijk en gemeend dankjewel na ontvangst of uitlevering van een order, werkt ook aan deze kant van de oceaan. Het is niet “cheesy” maar gewoon beleefd.

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Strategie, fusies & overnames, reputatiemanagement en veranderadviseur. Recente adviesopdrachten; in de leisure-, zorg-, retail-, vergrijzings-, food- en onroerend goed sector.


© Copyright 2009 Carevolution

Over Christian ter Maat

[p]Christian ter Maat MCC, MMC is zelfstandig organisatieadviseur, met meer dan 17 jaar internationale werkervaring en een post-graduate master degree in Corporate Communication (MCC) en in Management Consultancy (MMC). Tevens heeft hij de, door het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen en Nyenrode ontwikkelde leergang “Nyenrode Commissarissencyclus” gevolgd.[/p]
[p]Christian heeft Carevolution management- & organisatie advies opgericht; “Consultants who care about clients, people & society”. Veranderingstrajecten kunnen als evolutie of als revolutie worden gekenmerkt.[/p]
[p]Carevolution is een organisatie- & management adviesbureau met focus op: strategie, organisatie structuur & besluitvorming, verandermanagement, communicatie & marketing en business development. Carevolution richt zich o.a. op de volgende industrieën: media, entertainment, creatieve dienstverleners, hospitality, travel, leisure, retail, wellness, zorg, goede doelen, professionele dienstverlening, onroerend goed en automotive.[/p]
[p]De organisatorische vraagstukken variëren van strategische aard, veranderingstrajecten, fusies en overnames (M&A), doorlichtingen, coaching, interim management tot stakeholders analyses en klantprogramma’s. Tevens spreekt Christian ter Maat regelmatig op congressen en seminars over bovengenoemde onderwerpen.[/p]
[p]En publiceert hij o.a. op: gek op klanten[/p]
[/p][/p]
Voor informatie over Carevolution en Christian ter Maat:[/p]
carevolution management & organisatie advies[/p]
presentaties & workshops - Speakers Academy[/p]
strategie winkel[/p]
snijden in bureaucratie - cut the red tape[/p]
Italiaanse Kook Workshop[/p]strategisch communicatieadvies - MCC Advies[/p]
[/p]
U kunt Christian ter Maat (Carevolution) bereiken per email:
christian@carevolution.nl
[/p]

Dit bericht is geplaatst in corporate communicatie met de tags , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *