Albert Heijn; ‘instore communicatie’ DOOR de klanten.

‘Instore communicatie’ beheersen ze goed bij Albert Heijn. Maar consumenten ongehoorzaamheid komt ook instore voor.

Instore communicatie is het belangrijkste communicatie middel voor supermarkten. Om de consument te verleiden tot het kopen van bepaalde producten, bijv. huismerken, voordeelverpakkingen of luxe producten, is instore communicatie een krachtig middel.

Deze kracht kan ook worden misbruikt door klanten, zoals op de bijgevoegde foto (Albert Heijn Jodenbreestraat Amsterdam). Klanten plakken berichtjes op de producten, het betreft hier verse dadels, waar een klant een briefje bij heeft geplaatst met de tekst:
Attentie dadels uit Israel, dus niet nemen!

Nu is het de vraag, hoe lang het duurt voordat iemand zo’n berichtje weghaalt? Consumenten vinden een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid wel lollig. De medewerkers in deze vestiging, lijken nou niet direct van het type; Israel in de armen sluitend, nu ze de puinhopen in Gaza op het netvlies hebben staan.

Grote retail formules kunnen last krijgen van instore communicatie door klanten. Het is in essentie een nieuwe manier van wildplakken, maar wel zeer effectieve want hoeveel mensen bezoeken een supermarkt per dag en hoeveel mogelijkheden zijn om tussen 30-50.000 producten berichtjes op te hangen? Zeker als er een relatie bestaat tussen de fabrikant of de herkomst van het product en de communicatie boodschap.

 

 

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie & managementadvies. Ook actief als: management, marketing, motivatie & inspiratie spreker en aangesloten bij de Speakers Academy. Voorbeeld titels van zijn presentaties: ‘Bureaucratie; bevrijd uw organisatie van hinderlijke regels.’ en ‘Van klantgerichtheid naar service kwaliteit naar klanttevredenheid.’ en ‘Kredietcrisis Krijgskunsten’.


© Copyright 2009 Carevolution

Over Christian ter Maat

[p]Christian ter Maat MCC, MMC is zelfstandig organisatieadviseur, met meer dan 17 jaar internationale werkervaring en een post-graduate master degree in Corporate Communication (MCC) en in Management Consultancy (MMC). Tevens heeft hij de, door het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen en Nyenrode ontwikkelde leergang “Nyenrode Commissarissencyclus” gevolgd.[/p]
[p]Christian heeft Carevolution management- & organisatie advies opgericht; “Consultants who care about clients, people & society”. Veranderingstrajecten kunnen als evolutie of als revolutie worden gekenmerkt.[/p]
[p]Carevolution is een organisatie- & management adviesbureau met focus op: strategie, organisatie structuur & besluitvorming, verandermanagement, communicatie & marketing en business development. Carevolution richt zich o.a. op de volgende industrieën: media, entertainment, creatieve dienstverleners, hospitality, travel, leisure, retail, wellness, zorg, goede doelen, professionele dienstverlening, onroerend goed en automotive.[/p]
[p]De organisatorische vraagstukken variëren van strategische aard, veranderingstrajecten, fusies en overnames (M&A), doorlichtingen, coaching, interim management tot stakeholders analyses en klantprogramma’s. Tevens spreekt Christian ter Maat regelmatig op congressen en seminars over bovengenoemde onderwerpen.[/p]
[p]En publiceert hij o.a. op: gek op klanten[/p]
[/p][/p]
Voor informatie over Carevolution en Christian ter Maat:[/p]
carevolution management & organisatie advies[/p]
presentaties & workshops - Speakers Academy[/p]
strategie winkel[/p]
snijden in bureaucratie - cut the red tape[/p]
Italiaanse Kook Workshop[/p]strategisch communicatieadvies - MCC Advies[/p]
[/p]
U kunt Christian ter Maat (Carevolution) bereiken per email:
christian@carevolution.nl
[/p]

Dit bericht is geplaatst in corporate communicatie, interne communicatie, marketing communicatie, public relations, reputatie management met de tags , , . Bookmark de permalink.

4 reacties op Albert Heijn; ‘instore communicatie’ DOOR de klanten.

  1. Gabrielle van Santen schreef:

    Wat een ongelooflijk slecht geschreven tekst. Door alle taalfouten leest het echt voor geen meter.
    u kunt ongetwijfeld goed spreken, maar schrijven is toch echt een ander vak!
    Nog even los van de vorm: vind ik dit ook wel een heel erg N=1 verhaal.  Wat een gebakken lucht. Het voorval beschrijft gewoon een protestactie waarvan we er al tientallen jaren veel hebben gezien (sinaasappels uit Zuid Afrika in de jaren zeventig) . Soms krijgen deze acties kortstondig veel aandacht maar een echt goed middel is het nooit gebleken.

  2. famke schreef:

    Ongeacht of het werkt of niet en ongeacht hoe slecht het stukje al of niet geschreven is, ik vind het wel een sympatiek idee.

  3. Piet schreef:

    Ach die briefjes komen van ‘schizofrene Marokkanen’ die de weg helemaal kwijt zijn en zich identificeren met de Palestijnen. Een volk dat zo ver weg staat van Marokkanen.

  4. Simon schreef:

    Hoogste tijd dat meer mensen dit soort briefjes schrijven.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *