Oranje vs Duitsland; nu al 2-0.

De strijd is losgebarsten, zo ook de communicatie strijd. Reclamemakers hebben al behoorlijk ingehaakt op het een Europees Kampioenschap 2012. Heineken heeft 500.000 Oranje EK truien geproduceerd met individuele rugnummers. En mensen, met rugnummer kunnen een video boodschap insturen. Nu is de Duitse spelersbus door een oranje wielklem vastgezet. En op YouTube wordt dit stevig bekeken aan de vooravond van het DUEL!

De twee naties Nederland en Duitsland zijn oude voetbal rivalen. Gebeurtenissen zoals de bittere 1-2 nederlaag van Nederland in WK-finale in 1974 tegen Duitsland en de succesvolle wraak van Oranje in de halve finale in 1988 zijn de voetbal klassiekers.

In de voetbalstrijd tegen Duitsland is nu al de meest bekende en meest effectieve wapen: de wielklem! In de door TBWA, in opdracht van Heineken, ontwikkelde virale EK-campagne kunnen video’s worden geüpload naar de Facebook-campagne pagina.

Oordeel zelf over de virale reclame video voor Heineken; http://youtu.be/wTVhGZ6Bp40

HORIZONT.NET, de Duitse marketing en reclame site presenteert de beste tv-commercials over de eeuwige duellen tussen Nederland en Duitsland. Zie HIER.

Door Christian ter Maat; Directeur Carevolution; organisatie- & management- en communicatieadvies [opdrachten, o.a.: strategie, groei, verandering, fusies & overnames en reputatiemanagement].

© Copyright 2012 Carevolution

 

Stuur door naar een relatie

Reageer

(zal niet zichtbaar zijn)

Als u uw reactie geplaatst heeft kunt u de reactie nog 30 minuten aanpassen. Klik hiervoor op "Bewerk reactie".

Vorige artikel:
Volgende artikel:

Laatste reacties