Toolkit Corporate Communicatie [boek recensie]

Een praktisch naslagwerk voor communicatie managers in spé. De communicatie theorie wordt aangevuld door een praktijk voorbeeld. Het ontwerp van een communicatie strategie voor een fictieve telecom onderneming. De toolbox is ook online raad te plegen, elk boek bevat een persoonlijke inlogcode.

titel:                 toolkit corporate communicatie

auteur:

Een aardige toolkit voor elke communicatie en marketing afdeling. En een handig naslagwerk voor een brede groep van managers.

Door Christian ter Maat MCC, MMC, CMC; Directeur Carevolution; organisatie-, management- en communicatieadvies. Ter Maat publiceert ook op Gek op Klanten.

© Copyright 2008 Carevolution

Stuur door naar een relatie

1 reactie op “Toolkit Corporate Communicatie [boek recensie]”

• Beste Christian,
    Dank voor jouw bespreking van mijn boek. Jouw observatie dat het digitale deel om uitbreiding vraagt, onderken ik.  Het boek Toolkit Corporate Communicatie tracht een overzicht te geven van het corporate communicatie-vak en behandelt dus geen enkele deeldiscipline uitputtend. Het gaat vooral om die zaken die je doet voordat je middelen gaat ontwikkelen: strategie, identiteit, imago, de medewerker en empowerment. Over digitale communicatie zijn boekenvol geschreven en ik heb mij expres beperkt tot een selectie. Immers, juist digitale communicatie is aan grote verandering – lees ontwikkeling – onderhevig. Het boek Toolkit Corporate Communicatie is een verkorte versie van de Kite Methode (www.kitemethode.nl). Daar komen de nieuwe componenten – ook over digitale communicatie – langs. Het is mijn ambitie zowel jonge – als ervaren communicatieprofessionals met het boek Toolkit Corporate Communicatie én met de Kite Methode, een fysiek en digitaal naslagwerk te bieden waarmee zij corporate communicatie vorm en inhoud kunnen geven. Op dit moment ben ik bezig de Kite Methode uit te breiden met nieuwe informatie en instrumenten over digitale communicatie. Ook werk ik aan een module over kennismanagement. Wordt vervolgd dus.