Is visuele communicatie een essentieel onderdeel van uw bedrijfsvoering?

Het is een geven dat een sterke reputatie tot hogere prestaties leidt. Het bevordert uw verkoop, versterkt uw concurrentie positie maar verhoogd ook de motivatie van uw personeel. En een herkenbare huisstijl draagt bij aan een sterk imago. Een bedrijf kan meer dan 40 verschillende huisstijldragers bezitten. Denk aan de belangrijkste huisstijldragers zoals autobelettering, bedrijfswebsite, briefpapier, kleding, etc. Veelvuldig zie je echter dat huisstijldragers niet of niet voldoende worden benut.

Kijk, voor de verandering, eens naar uw eigen bedrijf in plaats van naar uw concurrent. Hoe vaak komt uw bedrijf visueel onder de aandacht bij bestaande en potentiële klanten? En hoe is het gesteld met de kwaliteit van deze informatie dragers? Zijn ze representatief voor uw organisatie, product of dienst? Zijn alle uitingen gelijk of zijn er bijvoorbeeld verschillen?Stel dat u afwijkingen constateert hoe kunt u dat oplossen, maar beter hoe kunt u het voorkomen?

Uw leveranciers van huisstijl- en reclame uitingen kunnen u hierbij helpen. Net zoals uw bedrijfskledingleverancier. Zij behoren als geen ander te weten wat de kracht van huisstijldragers is. Bij grote ondernemingen zijn er huisstijl managers in dienst. Juist bij kleinere en middelgrote ondernemingen komt de toegevoegde waarde van een professionele leverancier tot uiting.

Hieronder een 10 punten lijst om uw visuele identiteit te controleren en te versterken:

  1. Maak een lijst van alle uitingen van uw huisstijl.
  2. Noteer uw 10 belangrijkste huisstijldragers.
  3. Bekijk welke van deze 10 representatief zijn voor uw organisatie.
  4. Noteer achter de huisstijldragers die niet voldoen de reden hiervan.
  5. Denk na over een beter alternatief.
  6. Bespreek de afwijkingen met uw leveranciers.
  7. Bekijk of uw leveranciers kunnen bijdragen aan dit betere alternatief.
  8. Stel het budget en de levertijd vast.
  9. Introduceer de nieuwe huisstijldrager eerst in uw interne organisatie.
  10. En daarna in de markt.

Een consistent en goed gemanagede visuele identiteit is essentieel voor uw imago en versterkt uw reputatie. Benut dit bedrijfsmiddel.

Door: Hugo van de Loo; verbonden aan Indushirt. Indushirt is een nieuw merk bedrijfskleding voor de Nederlandse markt. Het bestaat uit een complete lijn industriële T-shirts, Polo-shirts en Polo-sweaters voor de professionele drager. Met een uniek voorraad-, kleur- en kwaliteitsconcept ter bevordering van de representativiteit van uw organisatie. Indushirt is te verkrijgen bij de professionele bedrijfskledingdealers in Nederland.

Stuur door naar een relatie

Reageer

(zal niet zichtbaar zijn)

Als u uw reactie geplaatst heeft kunt u de reactie nog 30 minuten aanpassen. Klik hiervoor op "Bewerk reactie".

Vorige artikel:
Volgende artikel:

Laatste reacties